måndag 6 februari 2012

Kolormondo - färg helt enkelt!


Kolormondo är ett 3D- pussel som är här för att revolutionera världen genom att att skapa intresse, förståelse och kunskap om färg. Idag, eller egentligen ikväll, har jag haft ett glatt och långt samtal med Kolormondos skapare, Nicoline Kinch.

Kolormondo är i första hand ett verktyg men som ting är pusslet både estetiskt vackert och nästan skulpturalt i sin utformning. Det ska bli spännande att se hur jag kan arbeta med Kolormondo i kombinationen FÄRG, FORM och INREDNING.

Kolormondo är även ett läroverktyg och en lärarhandledning följer med i paketet. Jag och Nicoline har därför kommit fram till att jag i iallfall en av mina kurser ska arbeta med Kolormondo som ett pilotprojekt! Det ska bli intressant att se hur mina kursdeltagare reagerar på grundläggande färglära med Kolormondo.

Så just nu sitter jag och väntar som ett barn före julafton på att min egna Kolormondo ska dimpa ner med posten så att jag kan få bygga och fascineras, före jag lär ut det till andra.

Jag upplever tyvär att det saknas liknande verktyg som är så "hands on" som Kolormondo är i form och inredning. Det hade varit roligt att kunna arbeta ihop alla tre FÄRG, FORM och INREDNING med verktyg som kan sammanlänkas. Måste nog sova på saken...  ;-)

Ha det gott!
Kram Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej,

Vad tycker du? Skriv gärna några ord och berätta.

/Anna