onsdag 29 maj 2013

Det växer i trädgårdslandet!

Ja, så det knakar i det gröna!

Mitt trädgårdsland består av tidigare konventionellt odlad åkermark. Det innebär att jag de första åren på varje ny jordplätt som jag bestämmer mig gör att odla på måste rensa, rensa och rensa ogräs. Det är tidsödande men efter att ha rensat i något år så mattas ogräset ju ut och nu börjar det "gamla" bäddarna vara faktiskt nästan ogräsfria. Jag har dock släppt ogräs och allt annat grönt att växa fritt i gångarna och det var kanske inte det smartaste. Så i höstas grävde jag upp några av gångarna och sen fick vintern, kälen och kylan göra sitt. Så nu ser jag fram emot att förhoppningsvis rensa ur det ganska snabbt och enkelt och kunna öka på odlingsytan och minska gåytan.


Men i år är det än så länge allt för mycket ogräs överallt, även i bäddarna. Det är lite tråkigt när man kommer ut i trädgårdslandet och ska börja en ny säsong och det ser ut så här....




Det blir inte bättre när jag hittat bilder från trädgårdslandets första år (2010) då det såg det så här fint ut...



Det är verkligen dags att rycka ut rejält nu och rensa rejält! Fortsättning följer på årets återtagning av trädgårdslandet...








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej,

Vad tycker du? Skriv gärna några ord och berätta.

/Anna