torsdag 30 maj 2013

Nya trädgårdsrum upptäcks!

Ja, det är ibland så enkelt så att man kan tro att det inte är sant! När man slåss mot sorkar, motar bort rådjur och täcker för flugor för att få egenodlad mat så är det skönt när det kan vara så enkelt som att bara flytta en utemöbel för att upptäcka trädgårdens hitintills bästa "rum!

Vi har utemöbler som har stått här sen vi köpte huset. De var riktigt fula och furugula från början men efter att ha glömt de ute i några vintrar börja det likna något. Nu är de så naturliga som det bara går. Innan har de stått på en gräsmattebit bredvid huset och jag har varken trivts med att sitta just där eller hur det såg ut när möblerna stod där. Men så när jag äntligen tog tag i att flytta undan vårt lilla daycare, till alla plantor som alltid bara råkar följa med hem, så fanns platsen där. Det var liksom bara meningen! Det är fortfarande inte världens vackraste utemöbler men det är ett av trädgårdens härligaste rum...



Jag tror att de flesta tycker att det är finast med nya möbler och gärna vita möbler. Men jag tycker att det är så underbart när möblerna nästan flyter in i miljön runt om utan att störa och ta så mycket uppmärksamhet. Möblerna fyller en funktion och låter istället rummet, som dessutom är trädgårdens mest skogs- och lundlika område med tallar, ormbunkar, vitsippor i massor på våren, ljung direkt på backen och oklippt gräs blandat med lingonris, få framträda. Nu ser jag så mycket fram emot sommarens kommande kvällar med mat, vin och gott sällskap i de slitna och härliga möblerna mitt i naturen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej,

Vad tycker du? Skriv gärna några ord och berätta.

/Anna