måndag 3 juni 2013

Nu händer det saker i trädgårdslandet!

Som tidigare inlägg skvallrar om så hade ogräset nästan tagit över mitt älskade trädgårdsland totalt! Så förra veckan spenderade jag därför flera timmar, med absolut bästa redskapet någonsin i handen, i trädgårdslandet för att vinna över ogräset och återta mitt land! Nu är det så här fint och potatisen är äntligen satt :-) Jag var sent på att så och sätta ifjol också men det här tar nog rekordet! Ska bli intressant och se hur skörden blir...






Skaftet på det som jag utnämnt som absolut bästa redskapet gick dock mitt itu ganska så direkt så det blev några vändor till verkstaden och på värsta hobbysnickeri manér fick jag lösa det akuta behovet av ett skaft. Men så här ser det ut, jag har ingen aning om vad det heter, men oj så effektivt det är. Redskapet hugger tag i jorden och river upp ogräset med rot och allt! Det är alldeles härligt att arbeta med så väl fungerande redskap :-) På bilden tyvär med en väldigt ful och tillfällig lagning.





På vägen till huset landet kunde jag inte låta bli och stanna upp beundra vårt lilla gärde. Det är underbart vackert just nu med tusen och en blommande smörblommor....








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej,

Vad tycker du? Skriv gärna några ord och berätta.

/Anna