tisdag 11 juni 2013

Nya tag i växthuset!

Min sambo har varje år som vi haft växthus bett mig odla lite, lite mindre och göra plats för att njuta i växthuset också. Det är inte alltid lätt att minska på odlingen när växthuset bara är sisådär 4kvm och det är så fantastiskt roligt att driva upp från frö till skörd. Första året vi hade växthuset lyckades jag klämde in 25 plantor på den lilla ytan och kröp till sist in för att skörda, överentusiastiskt ja, men tomater blev det :-) Men nu har jag bestämt mig, dels för att vi inte själv sått några tomater i år, vilket innebär att vi har väldigt få plantor att driva upp. Men även för att ge växthuset ytterligare en funktion och känsla och göra min sambo glad.

Så igår tog jag tag i saken. Jag hittade möbler som bara stått och väntat i ladan på att användas. Så ut i dagsljuset kom en sliten men charmig korgstol och ett bord med underrede från en gammal symaskin. Fastän det är en del kvar så syns det redan nu hur bra det börjar bli :-) Nu behövs en liten korgstol till, några fina lyktor, kuddar och filtar sen har vi ett av sommarens mysigaste utehäng, mitt bland tomat-, basilika- och paprikaplantor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej,

Vad tycker du? Skriv gärna några ord och berätta.

/Anna